29 Temmuz 2011 Cuma

Müzik Kültürsüzüyüm!!!


Ben müzik kültürsüzüyüm..
Nereden çıktı diyeceksiniz .. Vallahi insanlardan çıktı..
Ne tür müzik dinlersin sorusuna “ Türk Halk müziği, Türk Sanat müziği, Rock, Metal, R&B, Arabesk vs.. “ diye yanıt verdiğim zaman bana “Senin de müzik kültürün hiç yok” diyen pek çok (aslen bana göre kendileri  kültürsüz)  insanla karşılaştım hayat boyu.

Neşet Ertaş, Arif Sağ dinleyen adam gidip Joe Satriani dinlediğinde kültürsüz neden olsun ki?

Orhan Gencebay’dan “Benim Dünyam” aşık olunduğunda en dinlenesi şarkılardan biri değil midir?
Diyelim ayrıldınız sevdiğinizden, Zerrin Özer’den “Bir gülü sevdim” yakışmaz mı hüngür hüngür ağlarken..
Yada evet o adamla biz asla olamayız, biliyoruz.. O zaman Gülşen’den “Hükmen Mağlup”…
Yada gece bara gittiğinizde “Model” ile zıplamak keyif vermez mi insana J

Müzik özgürlüğüdür ruhumuzun. Özgür ruhların yüksek duvarları olur mu?
Hal böyle olunca sanırım en güzel cevabı herkese Işın Karaca verdi !
Arabesk  albümlerle hemde!
O güçlü Jazz-Blues sesi ile yıllardır acılı arabesk sayılıp tabu gibi “ayyyy arabesssk mii! Hayatta dinlemeeeemm” denen şarkıları öyle bir yorumladı ki o burun kıvıranların hepsi “Arabesque”ci oldu :)
Arabesk out! Arabesque in! yani..
Dün tv de bir programda Işın Karaca ile ropörtaj yapılıyordu ve alt yazıda “Arabeskin yeni kraliçesi Işın Karaca” yazıyordu :)
Müzik evrenseldir.
Afrikalı bir kabilenin etnik halk müziğine ayağımız ile tempo tutan biz Amerikalı bir rock grubu ile deliler gibi coşabilir Dönülmez Akşamın ufkundayız ile kederlenip rakı kadehini tokuşturabiliriz J
Hepsi bizim!
Hepsi bizim!

Ben müzik kültürsüzüyüm!
Hepsini dinlerim.. Severim.. Söylerim! Söylerken biri beni durdursun yada kaçan kurtarsın kendini :)


2 yorum:

  1. Güzel yazı aynen katılıyorum.Her türlü ilahiden tut rock metal dinleyince uzaylımışsın gibi bakan tipler oluyor...

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık (: galiba ben de senin gibiyim

    YanıtlaSil