12 Haziran 2012 Salı

Göz Altı Torbalarımı Aldırdım :P

Selamlar.. Bugün ameliyatı olalı 15 gün oldu.. Hastaneye kontrole ve dikişlerimi aldırmaya gittim. Halil hocam ile görüştüm. Beni Diyetisyenimiz Nazlı hanıma yolladı.. En tırstığım anlar! Hiç kilo vermişim gibi gelmiyordu çünkü. Tartıldım.. 138,3.. Ameliyata giriş kilom 147,2 idi. yani 8,9 kg vermişim :S inanamadım (ki bu 138,3 içinde 1 lt su ve bir kutu ayran var tartılmadan önce içtiğim :) ) Yıllardır gram vermek için canım çıkardı. yemezdim içmezdim.. gram giderdi. sonra kilo olarak geri gelirdi. Şimdi neredeyse tüm gün birşeyler yedim (aslen içtim) ve kilo verdim! Aslen görüntü göz altı torbalarımı aldırmışım gibi :) Çünkü bu cüssede 9 kg, devede kulak gibi..

 

NE YEDİM - NE İÇTİM ?

 Hastaneden ilk çıktığım gün Derisiz tavuk kalça haşladım kemiği ile. Suyunu içtim. Biraz limon sıkarak. sonraki gün ilikli dana kemik kaynattım. suyunu içtim. yine limonlu.. Çünkü et ve kemik suları bana ağır geliyor tat olarak. Limon o tadı seyreltiyor daha içilesi tat veriyor. Tabi bu damak zevki herkese göre değişebilir. Aralarda şekersiz elma suyu ve ayran içtim. Bol bol su içtim. Aynı operasyonu olan farklı hastalar tüm gıdalara farklı tepkiler verebiliyor. Kemik suyu içemeyeni var, Bir çay bardağını 2 kerede anca içebileni var. Bugün Doktorumla konuşana kadar bol sıvı içebiliyor olmam acaba sorun mu diye bile düşünüyordum. Çünkü konuştuğum operasyonlular bir kase çorbayı 45dk da zor içerken ben sorunsuz alabiliyordum sıvıları. Su günde 2 lt ve fazlası içiyorum. Ayran.. Elma suyu.. velhasıl tüm sıvılar birleşirse günde 3,5 lt falan sıvı alıyorum en az. Herkes de biz içemiyoruz dedikçe bende bir sorun var diye düşünmeye başlamıştım. Sağolsun yine sevgili doktorum Halil Coşkun sayesinde bu kuruntuyu bir kenara bıraktım. Zaten tartı da doğru yolda ilerlediğimi gösterdi sanırım :)
 

 Son 5-6 gündür tavuk suyu haşlarken içine sebzeler de ekliyorum. mesela : 1 tavuğun derilerini çıkardım tamamen.. kuyruk ve kanatları attım. sırt yağlarını attım. düdüklüye koydum. Üzerine 2 kabak + 2 havuç + 2 patates + 2 kuru soğan + 1 demet maydonoz koyarak haşladım. iyice hamur gibi olana kadar. Sonra içindekileri çıkarıp kemikleri ayıkladım. ve tüm malzemeyi suyu ile birlikte blendırdan geçirdim. Mercimek çorbasından biraz daha sulu bir çorba oldu kıvam olarak. isteğe bağlı bir parça da tuz eklenebilir. Sonra onu buzdolabına koydum. günde 3 fincan falan içtim. Yine limon ekleyerek. Hatta son 2 gündür karabiber de koyuyorum. Ama dediğim gibi bunlar tamamen sizin bünyenize göre değişecek şeyler. Mantık yüksek protein, düşük kalori vs sıvı olması.. ilk 15 gün sadece sıvı besleniyoruz.
 

.. Vitamin olsun diye kuzu paça aldırdım ve haşladım. Ki normalde asla kelle paça işkembe yemem! içmem! satılan yerlere bile yaklaşamam! Ameliyat sonrası iyi gelir dediler diye bir gazla pişirdim.. 1 kase içebildim.. cıks!! bana göre değil. Kemik suyu da ağır kokuyor biraz. En güzeli tavuk suyu sanırım :) ya da bende öyleydi. Siz deneye yanıla öğreneceksiniz. Ben bu işe başlarken idolüm olan Başak'ın bloğunu yalamış yutmuş biri olarak onunla ne kadar farklı ilerlediğimizi gördüm mesela. Siz de farklı olacaksınız. En önemlisi her hasta ayrı birer birey. Ayrı metabolizma. Ayrı damak tatları. Genel beslenme kurallarına uyulacak. Kendi yiyeceğimiz (içeceğimiz aslında.) menüler oluşturulacak.
 

 Ayran muamma! Çoğu arkadaşda gaz yapmış. Bende yapmadı. Hayat kurtarıcım ayran oldu. Tansiyonumu ayarladı..

 Haaaaa tansiyon demişken.. Hastaneden Cuma çıkmıştım. Pazar akşam üzeri babama artık sen gidebilirsin ben iyiyim dedim. Sonra gece tek başıma ilk kez köpeğimle yürüyüşe çıktım. 400-500mt anca gitmişimdir. Bir arkadaşımla karşılaştım. Onunla ayaküstü sohbet ederken tansiyonum düştü. "Tuğrul ben şuraya oturayım" dedim. o da ben motoru parkedip geleyim dedi. "gitme" dedim.. "ben bayılıyorum.." ve bayılmışım :S Yaklaşık 1 dk kadar baygın kalmışım. Ayıldığımda 6-7 kişi bana bakıyor ve iyi misiniz? diyordu.. Tuğrul motoru parketti. Koluma girdi. Beni eve geri getirdi. Tuzlu ayran içtim. biraz kendime geldim. yatıp uyudum. Ertesi sabah daha kısa mesafe çıkardım köpeğimi. akşamına da öyle. ve hergün biraz daha arttırdım mesafeyi. E normal. Cüsse devasa. yemek cüzzi.. mide ceviz kadar ama beynin bence bundan haberi yok :D aldığı besinin devasa vücuda yetmemesine kıl bir halde tepki veriyor :) Şimdi 1 saatten uzun yürüyebiliyoruz. Sabahları çok sıcak oluyor. Gece yürüyüşleri daha keyifli. Özellikle köpüşüm Face açısından :)

 

 Neyse. Ne diyordum.. Ayran. Ben içtim. hem tok tuttu. hem sağlıklı bir besin. Mümkünse evde yapın ayranınızı. Hazırlar çok tuzlu. ilk zamanlar iyi geliyor zamanla ne kadar tuzlu olduğunu anlıyorsunuz damak tadınız değişiyor belkide, bilemiyorum.

 

Neredeyse unutuyordum. evde 4. gün falandı sanırım. Domates çorbası yaptım. süzdüm onu içtim. (4-5 domates rendesi, kemik suyu, bir kaşık un 1 kaşık salça ile..) Sevmedim :D

 

 Bugün Doktorumun önerisi ile cıvık pürelere geçtim. Ne yemem gere, öğünler nasıl olacak vs beslenme listemi aldım diyetisyenimizden. bu aşama da 2 hafta sürecek. Bu aşama biraz daha kolay. sıvı da içebiliyoruz. cıvık pürelerde alabiliyoruz. Zaten aç değilim de. Ama yıllar boyu ısırarak yemeğe ve yediğimizi yutmaya alışmışız. Beni en zorlayan şey bir şeyi ısıra ısıra kopara kopara yeme isteği oluyor sanırım. Birde geçen film izlerken canım çok pis çekirdek istedi. :) Erik ve Elma aşeriyorum.. Sabır diyorum..

 

2 yorum:

  1. :-) hersey cok guzel olacak demistim zamaninda

    YanıtlaSil